3 hari dalam 1 hari? Apa pulak lah ney.

Hi .

Hmm hari ney nak story-morry pasal '3 hari dalam 1 hari' . Apa tuh ? Oke FYI , hari ney dekat sekolah ada sambutan 'Hari Kecemerlangan + Hari Kantin + Hari Kokurikulum' . Haa , banyak kan ? Btw , 'congrats' lah kepada yg berjaya menerima anugerah , bestie aku [Anim] and bg yang tak berjaya [macam aku] tidak mengapa lah , next year boleh cuba lagi kan . Insyaallah .

Err , 'SEDIH TU BOLEH JADI TANDA KEGEMBIRAAN KAN ?' Hmm . Izinkan aku mulakan story yaa .

Pagi-pagi hari , semua students kena berada dalam dewan , aku duduk dengan kawan aku . Kami duduk berdekatan dengan bahagian tingkap and pintu dewan , besa lah , senang nak keluar-masuk and meng'usha orang sekeliling . Then nampak lah one guy ney [dari sekolah lain , tp dia bekas budak sekolah aku] jalan masuk sekolah dengan seorang wanita . Dia datang sekolah aku sebab dia dapat 'Anugerah Pelajar Terbaik PMR 2011' , aku sendiri tak dapat . Hee , score dengan ranking pun terok ! Ada hati nak nak terima anugerah , kan ? Btw , Tahniah lah kepada dia :')

Gee ! Aku sudah mula shiverring . Kawan aku pegang erat tangan aku . Jantung pulak rasa macam nak explode pun ada . Makin lama , budak tuu makin dekat menghampiri dewan . Makin kuat pulak aku shiverring , kenapa entah rasa takut sangat tengok budak tuu . Makin aku takut , makin aku ketar , makin aku tersenyum  , makin aku takot , makin jugak mata aku berair . Hmm . Teruk kan aku ? This is getting weird for me .

Then , aku nampak budak tuu berada di luar kawasan dewan . Dalam keadaan mata berair , badan terketar , muka pun mau boleh senyum , naik cramb :'D Aku perhati jaa dia , tapi bila dia toleh , aku mengundur supaya dia tak nampak aku . Err . After 5 minutes later , aku nampak dia masuk dewan melalui pintu belakang . Kebetulan pulak , kawan aku ajak aku keluar and 'Yess ! peluang untuk escape dari dewan !' kami terus 'chaww' . Bye dewan . hee :'D

Keluar saja dari dewan , kami teros pi dekat family kawan aku tu and ambik adik dia untuk pertandingan mewarna yang tak mendapat sambutan pun . Sorry to say peeps , ini kenyataan . Oke then , aku tergerak hati nak tengok phone . Check ada 1 text dari budak td tuu . Text tuu tertulis 'Oitt , syg ada mana ?' Hee . Aku teros reply , then aku pusing jaa nampak budak tuu dah ada kat belakang aku . Err . Terperanjat kot . Haihh -.-
Masa tuu , mulut dah tak terkata apa . Hati macam tak berdegup pun ada . Aku cuma tengok jaa dia menghampiri tanpa sebarang kata . Ohh , perasaan ! Perasaan !

Dah agak lama sebenarnya aku tak jumpa dengan dia , nak buat macam mana kan dah takdak rezeki kami nak boleh berjumpa . So sebab tuu lah yang aku nervous sangat tak menentu . Aku ney yang rindu tahap gaban dekat dia , at last dapat jugak jumpa dia kat sekolah hari ney . Alhamdulillah . Since that , kami sembang macam biasa jaa . Ohh . Gembira nya aku tak terkata ! Yang awal pagi tuu mata aku berair [teriak actually] mau tak mau hanya sebab terkejut , puas hati sebab dapat jugak tengok dia . Syukur lah , dapat tengok dia pun dah memadai untuk aku . Ini kan pulak dapat jumpa face-face , sembang , lagi lah syukur :')

Selepas jaa tamat pertemuan kami , kami masing-masing kena balik ke dewan semula . Aku kena tolong senior F5 dengan persembahan sketsa and dia pulak kena tunggu turn untuk terima anugerah . Skip . Lepas jaa dia dapat anugerah , mak dia teros keluar dewan as diorang kena balik . Aku cuma perhati jaa dari jarak dekat . Aku teros pi kantin sekolah dengan kawan-kawan and dia pulak pi dengan mak dia . Dah taktau sangat nak beli apa , aku pun blah dari kantin . 'Membawa diri dengan hati yang lara seorang diri' . Hee . Bersastera pulak :'D

Then aku dengar org panggil nama aku , elok aku toleh nampak dia ikot aku dari belakang . Dia kata nak jumpa , sekali lagi sebelum balik . I just said 'oke , tunggu kat sana' . Aku teros lari cari kawan aku , besa lah kena ada peneman :') Kami teros pi block belakang . And once again , syukur sangat sebab dapat lg jumpa dia . Kami sembang lah kejap , as dia pun nak cepat . So , aku lepas kan lah dia pii walaupun hati tak rela . Hee , awat lah jiwang karat sangat hati aku ney ?! -.-

So , the end of the story and the day .

P/S. [kepada Si Dia] : Terima kasih yang tidak terhingga kerana menghadirkan diri , berjumpa saya , luangkan masa , penglepasan rindu , gelak tawa dan sebagainya . Terima kasih untuk segalanya . #I love you so .

Leave a Reply