Cerita Kami

Hi !
Actually aku taktau nak post pasal apa ney, otak dah kering idea. Lagipun dekat otak aku ney bukan nya ada apa sangat, cuma pelajaran yang aku serba-serbi tau [cehh], perkara penting yang belum selesai or any masalah, dan yang paling penting ada Si Dia [yang tak pernah terkeluar dari pemikiran aku]. So, terlintas pulak nak cerita pasal kami.

Dia, ntah laa macam mana dia buat sampai aku boleh JATUH! Maksud aku, jatuh cinta nah? Bukan jatuh longkang. Aku boleh kenal dia masa F2, tuu pun sebab masing2 jadi 'perfect sekolah' and satu class, kalau tidak aku tak pernah sedar pun tentang kewujudan dia kat sekolah tu. Dalam class F2, sit dia depan aku jaa. Tapi kami lansung tak rapat, sekadar kenal nama and rupa. Kami bersembang pun mungkin lebih kurang 15-20 kali jaa kot dalam tahun tu.

Then, masa F3. Kami masing2 tak jadi pulak 'perfect sekolah', besa lah aku ney bukan nya baik sangat, buat masalah jaa. Masa F3, class asing-asing. Students lelaki class A, students perempuan class B, and untuk class C pulak campur students laki-perempuan. Dia class A, and aku class B. Masa awal tahun F3, aku memang tak peduli lansung pasal students lelaki sekeliling. Aku kan jadi student biasa balik, so take time laa untuk get used. Then dalam bulan 3, ada student kata dia mintak numb aku. Start masa tu, baru lah aku buka mata hati untuk 'usha' students lelaki sekeliling and perasan lah dia nya yang mana satu. Aku kasi numb aku, and kami start texting. Lebih kurang 2 minggu perkenalan and berkawan, di awal bulan April, dia mintak couple. Pada 9th April 2011, kami officially couple. Since that, berita tentang kami makin panas and tersebar luas 1 sekolah. Huhh, memang tidak disangka. Date kami? Memang tak terkira lah, setiap hari.

*Skip.

Masuk saja tahun 2012, sedar tak sedar kami pun dah F4. Kami dapat class sekali, ohh memang baguslah! Awal bulan January memang berjalan dengan lancar, tapi kemudian keluar 1 berita dari mulut dia yang tidak menyenangkan aku. Dia buat  keputusan untuk pindah sekolah. Oleh kerana dia dapat result yang baik [PMR] then dia nak berhijrah ke sekolah baru, yang jauh lebih baik. Hati and perasaan perempuan mana yang oke saja kalau ditinggalkan, kan? So, memang berat sangat lah untuk aku terima keputusan dia, tapi sebab aku sayangg dia so aku nak yang terbaik untuk dia maka aku relakan jugak lah. Betapa sedihnya aku masa tu, aku tak terkata apa and otak pun fikir tak menentu. Dia yang buat keputusan and aku tak ada hak pun nak larang. Beside, itu untuk kebaikan and masa depan dia jugak. Kan?

Sekarang, dia dah pindah. Bagi dia, sekolah baru, persekitaran baru, kawan-kawan baru, cikgu-cikgu baru, cuma GF jaa kot belum bertukar baru. Hee, baguslah kan macam tu! Bagi aku, agak berbeza laa dengan ketiadaan dia. Exam merosot, belajar makin banyak main, kurang tumpuan. Tapi itu semua bukan sebab dia, aku ney yang bermasalah. Kenapa? Janganlah tanya, aku sendiri taktau sebabnya. Bila kami masing-masing free, ada lah jugak chance nak berjumpa and hangout sama-sama. Nasib lah boleh lagi berjumpa, kalau tidak taktau lah macam mana dengan relationship kami.


So syukur, sampai lah sekarang ney, hari ney, waktu, masa dan saat ney, kami still couple. Relationship kami tak pernah lagi berubah, still sama dengan harapan dapat kekal. Hee, setakat ini saja lah aku ceritakan 'Cerita Kami'.

Leave a Reply