My Mom ROCKS !

Situasion time breakfast.

Aku : Mama, mama! Hmm, besok boleh tak kakak  nak keluar pi Kangar? Eton ajak hangout before bulan Ramadan, beside kakak nak jumpa ‘kawan’ kakak tu sama [she know who I mean]. Boleh tak mama?

Mama : [diam saja]. Hmm, pi laa. Ada duit jalan.

Aku : [terdiam]. Hmm, mama lend kan lah dulu. Nah?

Mama : Mama takdak cash.

Aku : Alaaa, boleh laa mama?

Mama : Hmm, tunggu tengahari satg!

Aku : [wondering] Hmm, yelah.

Mama : Dah, jum pi dapur. Masak. Oke, hari ney kakak masak sotong macam kelmarin.

Aku : Yelah mama. [dalam hati terpikir nak tanya lagi pasal nak hangout and duit, tp sebab tak nak potong mood, so aku diamkan dulu].

*Suddenly.

Mama : Dalam pukul 2 ptg satg, kita pi bank.

Aku : [senyum sampai ke telinga] Oke mama!

See, that’s why I tell you that my mom’s ROCKS! Bukan hanya sebab dia bagi permission untuk hangout and duit. Tapi dia memang seorang mama yang memahami, once in a while dia mesti akan bagi aku keluar as I wish sebab dia tahu aku pun nak jugak keluar hangout dengan kawan-kawan and BF’.

Betapa baiknya hati budi mama, betapa memahaminya mama, betapa bertolak ansurnya mama. Walaupun ada masa dia tak akan izinkan, walaupun ada masa dia tak nak bertolak ansur, walaupun ada masa dia pretending tak memahami, tp semua tu mesti ada sebab dia yang tersendiri kan. So, whatever it is my mom is the best ever! She rocks my world! I love you mama!

Lots Of  Love,
Tae Ya!

Leave a Reply