Bad Mood. Unsolve Case!

Hey!
Hmm, hari ney. Ehh, bukan hari ney, tp baru tadi aku start nak 'bad mood'. Whathefuck happend? Hmm, pernah baca post aku 'Fikir Apa Yang Org Lain Rasa? Apa Yang Aku Sendiri Rasa?'. Pernah tak? Kalau tak pernah then terima kasih, sampai hati! *kidding* Kalau pernah baca, then bad mood ney sbb case tu laa.

Aku dgn dia cuma berhubung melalui PM [FB], before ney aku pernah post status aku said "Senang nya hidup hg! Add aku, tanya berdozen-dozen, pastu remove! Cuma aku jaa tak sempat nak cakap 'get the hell out of my life'! Tak sangka pulak peragai hg seteruk tu! FYI, setakat org yg mcm boy hg tuh, aku takdak nak kebuloq ahh! Dia dah cukup bersabaq kot dengan org yg 'ceroi' mcm hg tuh! Dasar 'queen control'!"
Then, si perempuan tu boleh copy status aku tuu and pm balik kat aku! Dia boleh pulak kata "lagu tuh pulak noh perangai hg?".

Ohohoo! Ney apa yang aku reply "laa, yg hg terasa apa? ada aku tag or mention nama hg? siap copy2 lagi status aku ! adoohhh . perasan! hg dok buat terasa lebih2 tu apa hal? awat, hg ingat topic post aku hanya pasal hg sorang jaa ka ? weh, sorry to say okeh ! laa ney , yg hg dok buat tak puas hati ney apa hal? klu dah tak puas hati, ckp teros-terang ar weh !" Then dia reply, dandan lah nak wat cakap baik-baik pulak dengan aku, siap mintak-mintak maaf lg! pergghhh, menyirap siot aku! Tak sedar diri betol! Boleh pulak dok buat ayat pasrah!

Oleh sebab dia dah buat 'baik' lah konon, so aku terpaksa laa guna cara baik jugak. Yelah, si sengal tuu budak F2 jaa. Mak aku kata dia tak cukup akal lg, so mmg buang masa aku jaa lah layan budak tak cukup akal mcm tu! Bila aku dah reply cakap cara baik, dia buat kelaku lain pulak! Boleh dok kata "nak kawan mmg tak salah, tp X wajib tau/kenal seseorang perempuan tuu. perempuan mmg memerlukan lelaki dlm hidup so memiliki lelaki tak salah tp yang salah kalau memiliki lebih dari seorang. apa yang X perasan perangai najihah pentingkan diri sendiri, itu jaa". Ehh, whatthefish! Cakap serupa 'paria' ar lu!

Adoh, manusia mcm ney mmg menguji sungguh keimanan aku! So, buat masa ney aku cuma nak cakap yg ney jaa. "bila aku dah nak stop , ada jaa lg benda yg hg masih nak cakapkan . terima kasih laa banyak2 noh ? kalau dah mcm tu tanggapan hg terhadap aku then aku terima . aku sedar aku ney sapa . tp aku mintak , cukup2 lah hg buat aku terasa . berat sangat kaa salah yg aku buat kat hg sampai hg still nak cakap and cakap and teros buat aku terasa ? apa yg sebenar-benarnya aku dah buat pun aku naik confuse . yang past is past , tp yg sekarang ney nak kata kat aku oleh sebab apa pulak ? klu dgn cara tu boleh buat hg puas hati and bahagia then teros kan lah , but please don't ever disturb my life . thankyou ."

Wahai manusia si budak perempuan yang masih muda dan kurang akal, tolong laa sedar diri sikit. Aku bukan nak menghina, tp ini kenyataannya yaa! Yang dah lepas tuu lepas laa, aku dah kata kan yang aku ney 'sedikit pun takmau dekat si BF hg tuh'. Bila aku kata hg jeles laa, marah laa, hg nak deny and kata kat aku balik. Then bila aku keluarkan kata-kata yang hg rasa kasar then hg persoalankan perangai aku and belagak buat baik pulak? Bila aku cakap dengan sehabis baik, hg mula nak pijak kepala pulak noh? Nak comment and critic yang peragai aku mcm ney laa, mcm tuu lah!

Mcm ney noh peragai hg? Wahh, memang bagus kan akhlak and budi pekerti hg? Sayang nya, hg tak cukup ilmu 'sivik' lg. Sedar-sedar and cermin-cerminkan lah diri hg tuu dulu sebelum hg nak menilai aku. Harap hg akan berubah menjadi seorang perempuan yg cukup umur, berfikiran matang dan cukup ilmu. Sekian sahaja dari aku, terima kasih daun keladi!


2 thoughts on “Bad Mood. Unsolve Case!

  1. Sabo laaa awak. Orang camtu mmg ada. and memang xsedar diri. buat tak heran sudah..kita dah ckap baik2. cukup la kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabo sesangat dah awak, asyik kita saja yg kena bersabar sometimes tak tahan jugak. Tp, Alhamdulillah laa sekarang case ney dah solve. Btw, thanks for your word dear <3

      Delete